måndag 27 december 2010

Lämna Facebook-trenden

Fast jag har typ bara 327 vänner IRL om jag ska vara helt ärlig

Jag har förstått att de unga och medvetna går ur Facebook nu. Sen kommer de tillbaka när de inte kan hålla sig därifrån längre. Jag är ju varken ung eller speciellt medveten så jag blir nog kvar ett tag till. Känner heller inte den där Facebookpressen det talas om men det har väl just med åldern och bristen på tid att göra. Jag hinner varken ljuga, försköna eller känna nån press att visa upp mitt (o)perfekta liv. Dessutom har jag ju en blogg som jag kan ljuga i om jag skulle känna för det. ;)

Förskönar du på Fejan?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Förskönar? Näää-häää du, jag är den jag är med hela min operfekta personlighet o liv. Fast nu är jag ju så gammal att det liksom är skit samma...orka...typ!
Kram // Gafflan

Sus sa...

Varför skulle jag?

Agneta sa...

Tvärtom, jag tror jag "fördummar" mig själv lite. Det blir roligare för andra att läsa om mina tillkortakommanden än mina förträffligheter!
I alla fall inbillar jag mig det.

Malin sa...

Jag är ung men uppenbarligen inte alls särskilt medveten eftersom jag helt har missat att folk går ur fejjan nu. Nåja. Jag stannar. Har inga som helst problem med det, och förskönar verkligen inte.

Chellio sa...

Absolut inte, snarare tvärt om. det drar fler folk till min smått värdelsösa blogg;))

Potatishäxan sa...

Nähää det gör jag verkligen inte. Det är mycket roligare att bjuda på sina misstag. Har vissa vänner som bara skriver puttinutterier. Usch.

Madlar sa...

Hehee, snarare tvärtom. Ger fler o roligare reaktioner än att skriva tramsiga kärleksförklaringar eller berätta hur många bullar jag bakat.

Åsa sa...

Nä, tror inte det iallafall. Det är faktiskt ganska trist att läsa hur lyckliga en del folk är, kanske lite lyckligare än medel-svensson. Dom som tycker att det ALLTID är heeeelt underbart med småbarn, och en underbar respektive, vet man ju att dom faktiskt blåljuger. Jag är lite smått allergisk mot alla överkäcka mys och lycklig-statusar. Visst ska man skriva att man har det bra och extrabra, men vareviga dag?

Lina sa...

Nej känner ingen press eller vilja att försköna utan som ovan skriver gärna hellre bjuder på mina tabbar & små jävligheter än snuttigull..
Men däremot så har jag några ytligt bekanta FB vänner som "går ur", tar pauser & en som tom deklarerade att om ingen kommenterar hennes statusrader (som handlar om Huuur lycklig hon är över att vara mamma & hur UNDERBAR hennes vackra smarta dotter är) så slutar hon & lämnar fejjan (kom iofs tillbaka efter 1 månad).. :-/
Jag tycker faktiskt mest synd henne, verkar ha lite problem med självkänslan.
Jag är inte heller ung & hipp så jag stannar på fejjan. Gillar fenomenet och har som tanke att hellre ytlig kontakt än ingen kontakt alls. Man behöver inte vara BFF med varje FB "vän". För mig räcker det med ett "gilla" ibland eller en blyg hälsning på stan om man mot förmodan skulle träffas IRL.
Det är väl bara att erkänna att man är nyfiken på hur gamla ex & klasskompisarnas liv ser ut..

Johanna sa...

Verkligen inte! Har bara folk jag känner där, så det är skönt! Men det är roligt att se hur vissa försöker ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Bara vettiga damer här såklart! :)

Lina
Bra skrivet!

Fredrik sa...

nope:)

Tove Kungsholmen sa...

Och en vettig herre också!

Mirijam sa...

Ha, förskönar, sicket trams. Nej, varken på fejjan eller bloggen, då blir det väl inget kul att läsa?