söndag 19 december 2010

Lovisa och Nils vs. Palma och Trond

Skönt att jag trodde att Idun var ett pojknamn och sen har korrigerat det med en pil över till tjejlistan...

Letade nyss efter en grej i en flyttkartong och hittade då listan med potentiella barnnamn vi skrev 2005 när vi väntade Lovisa. Tjejlistan vågar jag knappt visa men kolla sista namnet på killsidan. Det hade jag faktiskt inget minne alls av. När Nils sen låg i magen var vi väldigt inne på att han skulle heta Ture och det minns jag att vi gillade redan 2006. Namnet Nils däremot trodde jag helt ärligt att barnmorskan kläckte när jag låg på operationsbordet. Där ser man!

Minns du några bortvalda namnalternativ till dina barn?

P.S. Kan teasa med två gamla favoriter på tjejsidan som jag idag är otroligt glad att Kalle ratade; Meja och Palma. Det hade varit tungt att leva om jag hade fått igenom dem. D.S.

9 kommentarer:

Agneta sa...

Eh... Palma? Trond...?
Tur du valde rätt! =)

Kerstin sa...

Meja och Palma!! Ha ha ha!

Jag går genast och kollar namnlistan (som jag har förvånande nära med tanke på att vi _inte_ ska ha fler barn...)efter några skräckisar.

Magnhild och Severin!? Kan det duga som Trond och Palma? ;-)

Chellio sa...

Hahaha vi har också haft Meja på tapeten iom att min man är nära släkt med den riktiga Meja (sångerskan) så tyckte vi att det kunde vara kul men det valdes snabbt bort efter förlossningen till förmån för namnet Filippa. Annars har vi några riktiga namnblopers som tex Fendi, Nora, Mica (tjejnamn), Truls och Morgan.

Carolina sa...

De enda namn vi gemensamt har ratat är Siri Elise (inte som dubbelnamn dock) Det ratades eftersom det kom en kille ut ur magen. Maken lade in veto mot Zacharias Emanuel. Tråkmåns!

Malla sa...

haha! :P faaan, att jag inte tänkte på det! DU hade ju varit helt rätt person att fråga ngt om Kungsholmen!
Det var bara restaurangerna vi dömde ut, inte hela Kungsholmen :)
Allt som hette "sushi" eller "pizza" gick vi förbi och det var faktiskt flera stycken :)

Potatishäxan sa...

PALMA!! Ha ha! Hur tänkte du då? Det är rätt bra att låta pappan ha en åsikt när man är full av gravidhormorner. Sune är inget hit heller, det har Sune på tv pajjat för alltid. Vad står det efter Charlie? Trond? O M G
Lovisa och Nils är jättefina så ni gjorde ju kanonval till slut =)

Vi gillar foträta namn. När Johanna låg i magen fanns det bara ett namn och det var Johanna. Och Oskar ifall det skulle bli en gåsapåg. När Viktor var i magen visste vi att det var en kille och hade inget namn alls för Oskar var ute ur bilden. Tills en kompis föreslog Viktor och det gillades. Så vi har inga namnlistor alls.

Klankis sa...

Palma, allvarligt?
Jag har inga barn, men har i hela livet sagt att om jag får en son så ska han heta Nils. Och får jag en till ska han heta Emil. Gissa vad min bästa vän döpte sin förstfödde till? Nils Emil.
Subba.

Anna sa...

Vi hade faktiskt som seriösa förslag på killsidan Jan Jack eller Jan Eje. Inte som dubbelnamn dock. Tjejnamn har vi haft ett spikat, så där har det inte blivit någon lista med tokiga namnförslag.

Tove Kungsholmen sa...

Härliga kommentarer och inget bifall på Palma. Förstår er! Minns inte hur seriöst det var men åtminstone tillräckligt seriöst för att hamna på listan.

Om jag får riktig bloggtorka nån dag så kommer kanske tjejlistan ändå! (ta det som ett hot)