lördag 29 januari 2011

Namnsdagsbattle 2011


Igår hade Kalle namnsdag och därmed gick startskottet för 2011 års namnsdagsbattle. Vi tävlar varje år och det går helt enkelt ut på att komma ihåg den andres samtliga namnsdagar. Kalle har två och jag har tre. Av dessa sammanlagt fem namnsdagar infaller fyra under några intensiva veckor i början av året. Sedan kommer mitt tredjenamn som en cliffhanger varje sommar.

Vinsten är att slippa förnedringen att förlora en sex månader lång tävling. Uppvaktningen på de stora dagarna kräver egentligen inget mer än ett grattis men en billig present är alltid psykande. I år inledde jag storstilat med en dubbel Trisslott utan vinst.

Det enda som inte är bra i år är att jag misstänker att Kalle har lagt in påminnelser i sin iPhone. Sånt klarar inte min rostiga Samsung av. Det hela känns mycket ostabilt.

Inga kommentarer: