måndag 16 maj 2011

Publiceringsgaranti?



Om det hade funnits VM i antal publicerade insändare i lokaltidning så hade jag legat bra till. Jag verkar dessutom inneha någon sorts publiceringsgaranti för alla insändare jag någonsin har skickat till min lokaltidning har kommit med. Den här veckan slog jag till på en dubbel och jodå, båda kom med.

Nu uppstår några frågor:

1. Skriver jag otroligt bra insändare?
2. Eller är det otroligt få människor som skriver insändare?
3. Har jag något liv?

Fast den där töntiga rubriken hittade de på alldeles själva

9 kommentarer:

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Tove vad jag önskar att jag hade din lokaltidning! Vore mycket intressant att följa gnällspiksdebatten!

Heja dig!

(och på din fråga så tror jag att alla svar kan vara rätt. Du skriver bra. Få skriver in och du saknar ett liv ;-) Närå men du är en engagerad person, kan man ju säga istället)

Västgötskan sa...

1. Förmodligen!
2. Ännu mer troligt. ;-)
3. Tveksamt...

Madlar sa...

1. Inlevelsefullt iaf ;)
2. Misstänker att redaktionen luskat ut vem den där Tove är o vågar inget annat än att publicera hennes insändare för att inte riskera den verbala hämnden....kanske i en kvällstidning av det större formatet.
3. Student, 2barnsmoder, hustru....finns ju massor av strötid kvar att fylla med viktiga saker ;)

designofluna sa...

Ha ha....jag gillar det första inlägget. Det är bra att ryta ifrån ibland.
Kram Malin

Elin - Bondmora sa...

Jag blir ju mest nyfiken på varför ni inte får spela tennis i fred?

Jenny sa...

Är också trött på den debatten. Den och Bromma flyg. Suuuck.

Kajsa sa...

1. Ja, tror du skriver insändare på ett sätt som passar formen - med affekt och lite småprovocerande så där ibland. Roligt att läsa, tänker redaktionen.
2. Ja, det är nog ganska få som skriver till lokaltidningen. Jag har aldrig hört talas om någon mer än du.
3. Ja, absolut. Men du bryr dig också ovanligt mycket om detaljer - se bara på din blogg. :)

Kram

Z sa...

Nu kan jag bara prata om Mitt i Kungsholmen, men jag kan väl säga att det inte kommer alltför många insändare till våra tidningar... SÅ maila gärna till Mitt i också så får du fyrdubbel pott! ;-D

Z sa...

Vad roligt! Jag är fotograf! Och jag tror insändarredaktionen bara blir glad om det kommer lokala insändare!!!! Vem är din kompis?? Nyfiken;-D