fredag 10 juni 2011

Sommarlov version 2.0

I morse skrev jag terminens sista tenta så nu är det dags för mitt andra sommarlov i jättevuxen ålder. Sist det begav sig kunde känslan bara beskrivas som ren och skär lycka. Tentan hade gått bra och jag var gravid, förväntansfull och lycklig inför vad som komma skulle. Skola och plugg kändes far away från samma stund som jag lämnade campus.

Idag känns det annorlunda. Tentan gick inte så bra och huvudet är fullt av tankar inför framtiden. Mera plugg vs. jobb? Halvtaskig ekonomi vs. hyfsad ekonomi? Om plugg, vad för plugg? Byta bana eller stanna kvar och hoppas att det blir bra? Orkar jag byta bana när jag är snart 31 och redan har pluggat i fem år?

Som lök på laxen (underanvänt uttryck) fick jag inte möjlighet att säga hejdå till de sköna människor som jag har hängt med under terminen. Märkligt, från en dag till en annan så försvinner man ur varandras liv.

Well... Det kanske blir en bra sommar trots att den där sommarlovsglädjen inte behagar infinna sig.

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Har jag missat att du skrivit det tidigare kanske...? Vad är det du pluggar?

Fia Fit sa...

Hmm... så där håller jag på... typ... ska jag börja plugg igen? Klarar jag av ett liv utan hsötlov, jullov, sportlov, påsklov och sommarlov... NEJ jag tror nästan inte det!

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Grattis Tove! Jag tycker att du gör det bra! Och jag tycker att bloggen lever, i allra högsta grad!

MammaCita sa...

Håller tummarna för att tentan gick bra! Och framtiden löser sig alltid till det bästa.