onsdag 17 april 2013

Världens mest odisciplinerade


Jag är kanske världens mest odisciplinerade student. I min iver att skjuta upp pluggandet så gör jag i princip vad som helst. Idag har jag ätit långfrukost och läst en massa gamla tidningar. Lämnade Nils på dagis supersent. Åkte till Fridhemsplan. Gick in på Plagg, tittade överdrivet länge på en necessär. Gick in på Lindex, provade alla bikinisar de hade. Sen gick jag t.o.m. in på Flash, tittade på strumpor. Insåg att jag var galen, tog mig i kragen och gick till bibblan. Åt en mandarin. Kollade Instagram. Nu bloggar jag och funderar på att äta min yoghurt. Klockan 12 ska jag träna. Enligt schemat som fanns i min ständigt lika pluggöveroptimistiska hjärna så skulle jag vid det här laget redan ha hunnit vara på bibblan i knappt två timmar. Under den tiden skulle jag ha pluggat effektivt så att jag sedan skulle kunna träna och äta lunch med gott samvete.

Blir galen på mig själv. Jag är inte såhär på jobbet så jag har kanske någon sorts duktig person i mig. När det kommer till plugget tror jag däremot att jag har varit ute i god tid en enda gång. Det var förrförra julen, jag lämnade in en rapport fem dagar för tidigt. Känner att jag inte kan leva på det längre.

Skärpning. Nu.

NU sa jag.

Inga kommentarer: