måndag 22 juli 2013

Publicera bloggen som bok





Pust! Fick ett mess från en kompis för en stund sen, hon hade upptäckt att min blogg inte fanns längre, den hade blivit raderad. Gick själv in och visst, det stämde. Skickades till Googles sida "min blogg har försvunnit" som inte hjälpte ett dyft.

Nu har det dock löst sig. Allt berodde på "misstänkt aktivitet" på mitt Google-konto (typ jag som surfat på Norwegians wifi) och efter att ha bytt lösenord är allt lugnt. Det var dock en riktig pärs! Var rädd att sex års inlägg var försvunna, bloggen är ett tidsdokument över mitt liv, bitvis pinsam och bitvis briljant. Precis som jag.

Lovade mig själv att om jag fick tillbaka bloggen skulle jag publicera den i bokform. Jag har alltså inte mer hybris än vanligt, så att jag tror att det ska bli en bestseller utan vill bara kunna spara ett ex på ett säkrare ställe än det där opålitliga world wide web.

Är det någon som har erfarenhet av att publicera sin blogg som bok? Berätta gärna i så fall!

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jäklar, vad jobbigt det hade varit!
Jag vet att Liz publicerade sin bok, ska försöka kolla var hon bloggar nu. Återkommer.

Åsa Hellberg sa...

http://finest.se/LizWennberg