fredag 7 september 2007

Effektivitet vs. tid

Varför är man mer effektiv ju mindre tid man har och vice versa? Svaret är givet men det är förbannat irriterande att det är så. Idag är jag grymt effektiv och det får mig än mer att inse hur ineffektiv jag har varit den senaste tiden. Just nu lyssnar jag på gamla skivor medan jag bloggar, söker jobb, skriver tal, packar inför Lovisas landettripp, städar och diverse annat. K målar boden och L sover. Det senare underlättar såklart min framfart ganska mycket.

Lilla fröken tar annars väldigt mycket tid i anspråk numera, på gott och ont såklart. I förrgår fyllde hon 17 månader, snart ett och ett halvt år med andra ord. Statusrapport kommer då. Till dess övar vi för fullt på att bygga torn av klossar, rita med krita och att prata i tvåordsmeningar. Med tanke på att inte ens ettordsmeningarna sitter speciellt klockrent undrar jag om hon kommer att gå igenom 18-månaderskontrollen på BVC utan anmärkning. ;)

Statusrapport hittills för mina skivor är att flera av Kentskivorna är repiga medan Live och Mc Solaar är i finfin form.

Inga kommentarer: