torsdag 13 december 2007

Finspång vs. Stockholm

En sak jag märker på jobbet är att folk från övriga landet presenterar sig med ort när de ringer. "Hej, det är Vivan från Finspång" typ. Detta fenomen gäller även rikets andra stad Göteborg vilket får mig att undra om det är vi Stockholmare som är ovanliga?

Apropå det så bor man inte i hetluften längre precis. Idag fick jag en postavi adresserad:
Mittefternamn*
B8

Efter att ha sett kvällens Efterlyst känns det som att Finspång skulle ha en fördel mot Stockholm - det är troligen tryggare. Årets sista program var årets obehagligaste. Merparten av alla inslag var från Stockholm och jag känner väl till de flesta platserna, det blir alltid obehagligt när våldet kommer så nära.

* det stod såklart mitt riktiga efternamn, lustigkurrar göre sig icke besvär

Inga kommentarer: