torsdag 27 december 2007

Tove hjärta Kungsholmen för alltid

Läste igenom alla inlägg med etikett "Kungsholmen". Fan vad jag längtade tillbaka i början. Svårt för många att förstå kanske men jag grät nästan varje dag och hade ett rätt komplicerat hatkärleksförhållande till gamla Holmen. Nu är det bara villkorslös kärlek.

Läsningen fick mig ännu mer att uppskatta att jag trivs här numera (det vände i början av oktober). Just nu vill jag inte flytta tillbaka men en våt dröm har jag: en övernattningslägenhet på Kungsholmsgatan. Den kan vara nästan hur liten som helst, bara den har kakelugn.

Användningsområdet är väl inte jättestort men man kan ha tjejmiddagar och förfester där och sova där när man har varit ute. Man kan också åka dit och bara elda lite i kakelugnen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

En övernattningslägenhet vore ju lyxigt värre! Fast kanske lite väl kostsamt?

Tove Kungsholmen sa...

Ja, det är där skon klämmer... Om fastighetsmarknaden verkligen slår i botten framöver så kanske man kan köpa en och se det som en ren investering?