söndag 22 februari 2009

Pinsamt beteende i mataffären

Ikväll skulle jag lyxa till det. Stövlade fram till fiskdisken och beställde forellrom. Tjejen bakom disken undrade hur mycket jag ville ha. Brukar köpa rätt lite med tanke på priset men nu såg jag skylten som meddelade att denna bara kostade 59 kr/kg. Har aldrig handlat där förut men tyckte att det var lite märkligt. Slö i huvudet efter dubbla träningspass trodde jag att det stämde och svarade att jag ville ha tre hg.

Fick burken i handen och vips var den billiga rommen uppe i 590 kr/kg. What to do? Pilade iväg till frysdisken och gömde burken bland köttbullarna.

Varför kan man ju undra? Inte fan är det mitt fel att de inte kan skylta ordentligt. Hade jag varit riktigt påstridig hade jag kanske t.o.m. kunnat få det billiga priset. Synd att jag var allt annat än påstridig... Mespropp!

Inga kommentarer: