onsdag 18 februari 2009

Vaginala lobbyn


Inte vaginala lobbyn. "Bara" världens finaste sambo och dotter med en grym relation sinsemellan

Jag blir så trött. Nästan less faktiskt. De vaginala lobbyisterna lurar bakom varenda hörn. Alltid lika pigga på att föra en onyanserad debatt eller varför inte komma med lite ren och skär propaganda? De finns på nätet, på MVC runtom i landet, som föreläsare på Karolinska institutet och så förstås i varenda jävla buske man passerar.

Skulle inte förvåna mig ett dugg om de är i maskopi med bröstlobbyisterna också. Amningsfascisterna för att tala klarspråk.

Enligt den svenska modellen ska ungar snytas ur mittenhålet och födas upp vid det mjölkstinna bröstet. Till varje pris. Utan undantag. Om någon ändå skulle lyckas slinka igenom med ett litet snitt eller föda upp en frisk bebis med hjälp av nappflaska straffas denne omedelbart. Antingen genom försök till nedargumentering med de högst osakliga och i viss mån ogrundade argumenten eller genom vanlig, hederlig mobbing.

Min dotter är född med snitt och delvis uppfödd på flaska. Ingen blev förvånad nu antar jag. Hon är söt som få, friskare än alla andra ungar på hennes dagis, har hittills noll allergier och inte minsta släng av astma. Vi har inte haft några anknytningsproblem men jag tror att hennes mycket nära relation till Kalle delvis grundar sig i det faktum att det var han som fick henne direkt i sin famn och att han tidigt tilläts ta ansvar istället för att ställas utanför den klassiska mamma/barnbubblan.

Jag driver som alltid min tes om att var och en gör som var och en vill stenhårt. Så även när det gäller förlossningar och amning. Märkligt bara att vaginala lobbyn och bröstlobbyn aldrig kan lämna mig ifred.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Jag hoppas inte du tog mitt inlägg som kritik?
Jag skrev hur JAG såg/ser på saken. :-)