torsdag 12 mars 2009

Här sitter jag vid mitt lilla skrivbord


Här sitter jag nu. Det är välstädat. Det kalla vinterljuset flödar in. Jag har juice. Jag är precis lika oinspirerad som jag var i soffan.

Litet är det och inte är det vackert men det är sittbart. Den som känner oss vet ju att gästrummet länge varit ett skräprum. Den som följer bloggen vet att så inte längre är fallet. Sängen är fint bäddad och skrivbordet är rensat. Att skrivbordsstolen flyttat härifrån och blivit Kalles nattygsbord är en annan sak. Sitter nu på en matsalsstol.

Här ska pluggas! Det var därför jag gick hit. Tänkte att det skulle bli lättare om jag bytte miljö men jag började tydligen inte plugga ändå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du, sängen ser inte så välbäddad ut faktiskt av det lilla man ser... ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Du, det räkade ligga ett litet klädesplagg som slitit sig där. Den är så fint bäddad så med överkast och prydnadskuddar, rena lakan under förstås! ;)

Nu är jag dessutom klar med plugget och ska träna med gott samvete! :)

Johanna sa...

Snyggt och välstädat ;-)
Trodde inspirationen spirade i kontorsmiljöer... hmmmm?!