fredag 6 mars 2009

Me and my sill


Coops matjes, oprövad än så länge och min absoluta favorit - Lysekils skärgård

Jag är tokig i sill. Nästan alla sorter. Två av de godaste jag någonsin ätit var lite otippat på ett asiatiskt julbord 2007. Den ena var kryddad med lime, chili och ingefära och den andra var en skagensill (hur asiatiskt nu det är).

Till vardags är favoriterna matjes med gräddfil/gräslök och skärgårdssill. Ni ska veta att det är en silldjungel därute. Abbas matjes är bra men deras skärgård är hemsk. Willys skärgård är tiptop men bäst av de bästa är något otippat Lysekils. Deras skärgård är himmelsk och deras matjes går inte av för hackor den heller.

Snart ska vi äta tacos. Lite jobbigt att jag precis sänkte tre Falu rågrut med Lysekils skärgård på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

:)
Neeeej Gotland är inte mysigt, eller jo, helt okej på sommaren. Men inte nu. Därför är jag i Sthlm. Var bor du?

annelie sa...

Hoho vad du skriver för fullt idag! :D

Tack för alla resetips. Lutar nog åt Paris tror jag...

Trevlig helg!

Anonym sa...

Åh nu blev jag sjukt sugen på sill ju!