torsdag 5 mars 2009

Pappas flicka

Först premiären av Stockholm - Arlanda som visade sig vara precis vad jag hade hoppats i och med att jag alltid har drömt om att jobba på en flygplats. Vad en folkhälsovetare ska göra på en sådan kan man ju fråga sig. Kanske hade min inköparutbildning varit mer användbar där.

Nu; Lyxfällan som äntligen har rotat fram nåt annat än ett överviktigt par i en villa på vischan eller ett dito i en hyresrätt i förorten. Nämligen en ung tjej på Östermalm som lever på sina föräldrars pengar och välvilja. Tjejen påstår sig se fram emot att slippa pappans tjat medan pappan säger sig se fram emot att ta bort dottern från sitt autogiro.

Min personliga gissning är att de båda är rätt nöjda med rådande situation och jag tror inte att det drabbar någon fattig. Återstår att se!

(Pappa, du tittar väl inte på Lyxfällan va?)

Inga kommentarer: