lördag 9 maj 2009

Obolo och Tjerna - opposites attract


AIK-Barcelona 1999, Nebo, Nordin och just det, Tjernström

AIK-BK Häcken 2-0, välbehövligt efter två raka förluster. Det stora orosmolnet på min AIK-himmel nu är om vi kan få behålla Obolo säsongen ut eller om han försvinner under sommaren. 

Det är väl inte konstigt att allsvenskan dräneras på bra spelare men det är väldigt tråkigt. Man borde glädjas över en bra spelare som Obolo men istället oroar man sig för att han ska försvinna. Vet inte om jag är pessimist eller bara realist men jag tror inte vi ser Obolo i AIK nästa år. Tyvärr.

Det lätt att glädjas över trogna slitvargar som Daniel Tjernström och önska att det fanns fler av dem men som klimatet ser ut så lär han vara ett unikum så länge han får vara kvar och kan ta en plats i AIK. Jag har alltid gillat Tjerna, när jag var yngre för att han var snygg, numera för att han är symboliserar den enda kontinuiteten i laget och självklart alltid för hans kämparmentalitet.

För övrigt borde Stahre mediatränas. Ett leende eller två har aldrig varit i vägen.

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag märker att jag inte är en fotbolls-fantast. Min översättning (i huvudet) löd så här:
Daniel Tjärnqvist. Har Tove börjat kolla på hockey. Djurgården?? :-O ;-)

sssss sa...

AIK var värda den segern. Vad hette killen som snackade skaplig svenska i intervjun efter matchen?

Dino78 sa...

Jag bävar inför derbyt kan jag säga...eftersom vi är urusla så kommer det bli torsk tror jag. Fast det tror jag iofs alltid. Men nu är vi ju verkligen katastofala...antar du njuter? Jag lider alla helvetes kval...jobbigt. Förmodligen därför jag har sån energi att tvätta fönster här hemma?

Dino78 sa...

Jag bävar inför derbyt kan jag säga...eftersom vi är urusla så kommer det bli torsk tror jag. Fast det tror jag iofs alltid. Men nu är vi ju verkligen katastofala...antar du njuter? Jag lider alla helvetes kval...jobbigt. Förmodligen därför jag har sån energi att tvätta fönster här hemma?