fredag 8 maj 2009

Blondinbella och feminismen

Läser en artikel i Fokus om Blondinbella. På frågan om hon är feminist blir svaret: "Nej, inte alls. Feminismen lär oss inte något positivt idag. Kvinnan är inte underordnad, hon har inte lägre lön och killar pratar inte mer än tjejer. Min generation lever inte i den verkligheten".

Visserligen är det magstarkt att uttala sig om en hel generation men citatet hade lika gärna kunnat komma från Tove 18 år. Jag vet inte vad som händer, om man resignerar eller bara helt enkelt inser hur världen ser ut men på tio år händer det en del. Det har jag ju konstaterat förut.

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Och sen händer det saker fortsatt när åren rullar på, serru. ;)

Tove Kungsholmen sa...

Tack Kajsa, det värmer för jag satt precis och kände mig lite gammal i jämförelse med Blondinbella. ;)

Västgötskan sa...

Låt oss se vad Blondin-Bella säger om 10 år... *suckar*

Madlar sa...

Suck, låt henne växa upp.... Alla unga har väl en massa principer, ideer o ideal som med åren bleknar o så blir även de vanlig Svenssons :)