lördag 2 maj 2009

Prutt i luckan


Lovisa har har tidigare bytt ut alla S mot T. Lovisa=Lovita osv. De senaste veckorna har det allt mer övergått i tyska sch-ljud, Lovischa. Blir hon för exalterad eller om ett ord är för krångligt faller hon tillbaka i t-träsket. Prussiluskan i Pippi Långstrump heter alltså Pruttiluckan.

Hon har också börjat använda förstärkningsord. Häromdagen var hennes skor "jätteschitiga" och maten är ofta "futaschtisk god". Många saker är väldigt vackra, det gäller allt ifrån fjärilar till trottoarkanter.

Hon bryr sig väldigt mycket om oss och tar gärna efter vår sinnesstämning. I torsdags eftermiddag gick vi och köpte glass och jag var så glad över att solen sken, tentan var över och att det var långhelg. Lovisa kvittrade ikapp med mig och meddelade att hon också var "otoligt glad" samtidigt som hon gav mig en stor kram.

Ibland känns det tufft att det går så otroligt fort men för det mesta är det helt underbart att se henne utvecklas.

2 kommentarer:

Ellamamman sa...

Ah, schå roligt! Ella har svårt med "r". Jag försöker träna på "r" men det blir bara "L" i stället. "Mamma, jag är för liten för att säga L", svarar hon snusförnuftigt.

Vad vore livet utan våra solstrålar?

C a t r i n e & co sa...

Vad duktig du är som dokumenterar detta!