söndag 3 maj 2009

Sweet seventeen

Igår fick jag visa leg när jag köpte jag alkoholfri öl på ICA. Jag blev så förvånad att jag först inte ens reflekterade över att hon alltså ansåg att det fanns en möjlighet att jag skulle vara under 18. När jag frågade om man verkligen behövde visa leg när man köper alkoholfri öl skrattade hon lite förläget och sa ja.

Fram till att jag blev gravid första gången var det mer regel än undantag att jag fick visa leg på Systemet. Sen kom Lovisa och under de år då jag alltid hade barnvagnen med mig såg jag tydligen ut att vara 20 med marginal. På senaste tiden (när jag har varit där utan vagn) så har jag fått börja visa igen. En skön självförtroendeboost. Men att jag skulle vara en 17-åring som kröner en lördagkväll i Spånga med fyra alkoholfria Carlsberg känns tämligen skrattretande.

7 kommentarer:

Västgötskan sa...

Lucky you! :-)
Jag minns hur frustrerad jag blev när jag som nyfyllt 18-åring traskade in på systemet, REDO att visa leg men kassörskan frågade inte... Snacka om antiklimax! :-(

Västgötskan sa...

Ja ja, jag rättar mig själv. "NyfyllD" ska det självklart stå. ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Good save! ;) Men nu låter du verkligen gammal när du inte ens minns att åldersgränsen på Systemet är 20... ;)

Västgötskan sa...

Javisst, fan... Ha ha! :-D

Annika sa...

He he, Jag fick visa leg för några folkisar härom veckan. Kunde inte hålla mig, stod och fnissade en hel minut medan jag packade varorna. Flinade sen upp till öronen hela vägen tillbaka till mitt sällskap (som inte fått visa leg på systemet på flera år).
Vi 80:or är ju så fräscha ;)

Tove Kungsholmen sa...

Fräschare årgång får man leta efter!

Camilla sa...

Fast de flesta ica-butiker (och en del andra har också hängt på 'trenden') kör ju med att ALLA ska visa leg, även om man är 70 bast. Så ja, det behöver inte alltid vara den underbara fuktighetskrämen som gjort sitt :p