fredag 1 maj 2009

Språkallergichock

Jag har inte surfat alls idag. Efter sista rycket med hemtentan tog andra aktiviteter vid helt enkelt. När jag nu surfar ikapp får jag nästan utslag. Folk skriver så j-a dålig svenska. Det är nästan lika illa i artiklar hos de stora tidningarna som det är på bloggar. Alltså riktigt, riktigt illa. Jag vill verkligen inte bry mig men stör mig lik förbannat. Jag vet också att många inte tycker att språket är viktigt men det hjälper ju inte mig. Undrar om det finns medicin mot språkallergi?

1 kommentar:

Alfahannen sa...

Ja du, att vara fanbärare för svenska språket är både tröttande och otacksamt.

Men någon måste göra det, eller hur?

Det som retar mig mest är dock inte privatpersoners språkbruk (där har jag resignerat för länge sedan), utan det slarv och den okunskap som breder ut sig på journalistsidan. Dessa människor skall ju om några vara de som går i bräschen för språkvårdandet.

Så är det inte riktigt...