tisdag 2 juni 2009

Phu...

Phu, det föregående inlägget tog musten ur mig. Det dödade effektivt både blogglusten och den lilla plugglust som eventuellt fanns. Och törstig är jag.

Hela processen med inlägget tog en dryg timme. Det skulle skrivas, pluttas in bilder och formuleras brev till politiker och tidningarnas insändarsidor. Sen skulle det hittas adresser till alla. Tidningarnas insändarsidor var inte så lätta att hitta som man skulle kunna tro och när det gäller landstingspolitikerna var det rent detektivarbete som gällde.

Nu ska jag hinka i mig nån liter apelsinsaft och ta en powernap. Så småningom blir det spännande att se dels om jag (mot förmodan) blir publicerad nånstans och dels hur väl den demokratiska processen fungerar. Om nån plufsig poltiker har tid att svara lilla mig dvs.

Hörde jag nån kalla mig tant? Hörde jag "skaffa ett liv pysen"? Jag kan ta det. Jag skriver om saker som stör mig i mitt vardagsliv sedan lång tid tillbaka. Jag klagar men jag försöker fan göra något åt det också.

P.S. Läs Vårt Kungsholmen i helgen, de publicerar mig alltid. På lördag gäller det inte blåbussar dock. De siktar jag på att få in nästa lördag. D.S.

Inga kommentarer: