tisdag 2 juni 2009

Underbara Jonas(?)

Kom på att förutom hela min journal, blodgrupp, sjukdomssvar och viktiga skolpapper så fanns även mitt röstkort till Europaparlamentet i den försvunna mappen. Röstkortet var för övrigt en dublett eftersom jag tappat bort originalet*. Efter att ha varit i kontakt med både pilatesstället och Friskis utan resultat så började det hela kännas riktigt obehagligt.

Men - nyss ringde han, min ängel (Jonas?) på Bagel Deli Café på S:t Göransgatan. Han frågade om jag var Tove Maria Kristina men poletten trillade inte ner förän han sa att han hade alla mina "sjukpapper" i handen. Underbara man!

Hade helt glömt att jag halkade in på en bagel mellan träningen och pilatesen igår. Kommer halka in igen senare idag, då ska Jonas få en puss eller nåt ditåt.

* Jag är faktiskt mycket ordningssam numera, röstkorts- och mappincidenterna var tillfälliga återfall i mitt pre-mammaliv

Inga kommentarer: