tisdag 7 juli 2009

Att vara psykopat

Jag funderar på vad jag skulle kalla mig om jag var en stor bloggare. Schulman har ju kört med olika teman av "Att vara..." så det känns upptaget. Malin Wollin kör sitt "Malin Wollin är fotbollsfrun". Det är ju jag med, bara det att min snubbe inte riktigt lirar i allsvenskan. Har klurat ut några olika varianter:

Tove är...alltid kissnödig (inte så het men sann)
Tove är...en vanlig tvåbarnsmamma men lite roligare (den kan bli nåt i en annan form)
Tove är...en före detta skönhetsmiss (med betoning på miss)
Tove är...en nybliven rivierakärring (typ)
Tove är...inte bara mamma, hon är psykopat också (den tror jag skulle dra besökare, dock ej helt sann)

Sådär kan jag fortsätta ett tag eller så kommer jag på nåt helt annat. Men vänta - jag är ju ingen stor bloggare så jag behöver inte fundera på det här. Bättre att jag lägger energin på att designa mitt bokomslag och så.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Tove är...det bästa utav allt.
Låter inte heller så lockande, men så är det.
Väntar med spänning på boken, och det är klart att inget går upp mot ett snyggt bokomslag. Hojta till om du behöver hjälp, känner en som sysslar med sånt på heltid ;-)
Njut av bauguetterna, havet och solen för här regnar det.
Kram till er!

Helena m. 4 sa...

Varför inte "Tove skriver en bok" ?
... annars gillade jag rivierakärringen ;-)