tisdag 28 juli 2009

Gravidgnäll

Macka med äckligt mkt smör till förrätt

Sjutton vad gravid jag blev helt plötsligt. Jag ska klaga lite för första gången. Jag kan nästan inte sitta ner för bebisen kläms därinne och det känns otroligt obehagligt. Om livmodern är för stor nu, hur fan ska det bli under de 12 veckor som är kvar? Eller sjunker den sen? När gör den det?

Mormor bad mig gå direkt när jag kom. Ger en toppenkänsla när man har uppbådat sina sista krafter för att ta sig dit och även satt på sig en söt blus för att slippa klagomål. Jag ska inte klaga, det är mest synd om henne, ett ovärdigt liv. Well, jag fick med mig en sushi från Roppan, prutade på en loppig tunika på Stadsmissionen och såg från bussfönstret att Katitzi har total utförsäljning. Läbbigt om de ska stänga för gott.

På bussen hem erbjöd en mamma mig sin sittplats. Då blev jag så rörd att jag höll på att börja grina. Jag mår verkligen inte bra. Och jag måste verkligen vara tjock nu.

5 kommentarer:

Karin sa...

Jodå, nog sjunker hela paketet, men det innebär bara att man blir ännu mer kissnödig ännu oftare!

Välkommen till mina gravidserier om du vill ha otymplighetssympati!

http://gravidserier.blogg.se/

sara sa...

runt v36-38 sjunker magen.. tills växer den och trycker uppåt ännu mer..

moi sa...

Du far tycka synd om dig själv lite da och da! Särskillt när du inte har sambon hemma att stödja dig mot.. Men fy vad du suktas nu faktiskt! Vad sa jag precis om Roppan o sushi? Jag dör vad sugen jag blir! Men men.. det där ska vi nog ta igen du o jag.

Puss, tänker pa dig!
Courage! /K

Tove Kungsholmen sa...

Karin
Skitkul, la till dig i kin blogglista!

sara
Ah, bara 8-10 veckor kvar då...


moi
Den var inte superbra faktiskt. Säkert bättre än ditt Pariskinesgegg men ändå. Ki-Mama is the shit men inte så kul att sitta på. Är det bra väder när du är här tar vi med därifrån och sitter i Vasaparken!
Bisous

Anonym sa...

deal!
/K