lördag 22 augusti 2009

Vem mördade Olof Palme?

Den här typen av frågor har börjat poppa upp i Lovisas huvud. Ok so far men det blir jobbigt när vi tvingas svara. Hittills har vi klarat oss ganska bra men vi bävar båda för frågan om hur lillebror kom in magen.

Vi har också insett att det är dags att börja bete sig som folk hemma. Annars går hon och berättar en massa konstigheter (som inte stämmer) på dagis. Minns att jag berättade för skidläraren att mamma hade grytlappar i rumpan. Det hade hon för att det var minus 30 grader och hon ville kunna sitta i stolliften. Det lät alltså värre än det var även om det är rätt konstigt att ha grytlappar i långkallingarna.

Tåghistorien tar ändå priset.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du det där var så roligt så jag håller på att dö. Var helt enkelt tvungen att skriva om Campari jag också.

Madlar sa...

Min lilla sa på dagis att mamma sover hela dagarna....kan ju bero på att jag jobbade natt men det klingade inte så kul när de hade skrivit det på stora anslag på väggen om vad barnens föräldrar gjorde. Kommer aldrig att förlåta personalen.

Västgötskan sa...

Bara ni inte vänder ut och in på sanningen för att rädda er själva. En i sonen dagisgrupp var helt övertygad om att barn kom UT genom en dragkedja på magen. Stackars litet barn, med lurendrejiföräldrar...! :-P

Man behöver ju inte gå in på detaljer, huvudsaken är att de vet UNGEFÄR hur det funkar.