tisdag 1 september 2009

Blackbeat usel som officiell AIK-blogg

AIK har en officiell blogg som jag har klagat lite försiktigt på tidigare. Nu har det blivit ännu värre. Förutom det dåliga språket och den alltför glesa uppdateringen så handlar det just nu mest om skribenternas privata intressen. En efterlyser sin stulna moppe medan en annan gör reklam för The Terrace. Butiken drivs visserligen av AIK Fotboll men en banner vore väl både snyggare och effektivare?

När jag igårkväll skrev en kommentar där jag ansåg att en stulen moppe inte hör hemma på en officiell AIK-blogg så blev det tydligen obekvämt. Idag är kommentaren borta.

Borde de inte skriva om vad som egentligen hände med Óbolo? Det finns mig veterligen inga uppgifter om någon försäljning så jag antar att han stannar i AIK? En annan pikant detalj de skulle kunna nämna är ryktena om att Norling kan komma att ta över i Hammarby. Men framförallt så bör de väl skriva om AIK och också kunna ta kritik när de inte gör det. Jag var inte den enda som reagerade, jag var bara mer explicit än de andra.

Inga kommentarer: