söndag 20 september 2009

Flodisar utan självinsikt

Flodis mars 2006

När man pratar med gravida om hur mycket de har gått upp i vikt så svarar de en siffra och lägger inte sällan till "och allt sitter på magen". Det är lika komiskt varje gång för det stämmer aldrig. De står där och ler med sitt månansikte och man får lust att killa dem mellan dubbelhakorna så att de bubblar av skratt åt sitt eget påstående.

Jag sa så själv förra gången. Kvällen då bilden ovan togs så kom min Pariskompis hem och sa att nu hade jag allt blivit rund i ansiktet också. Jag blev putt men visste ju att hon hade fel. Fotot visar annorlunda. Den här gången däremot så kan det inte ha hamnat mycket i ansiktet än. Jag trodde ju det härom veckan men jag hade fel. Det var bara ett jävligt osmickrande kort. (Jag har vittnen på det här.)

Nästa flodis som dillar om att allt sitter på magen ska jag nog kittla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad okänslig jag var! Förlaaat!! Även om det kanske stämde sa borde jag inte ha sagt ngt.. Du var stralande snygg da och lika kanon idag! Inte en dubbelhaka i sikte ;)

Gros bisous chère amie!
/moi

Tove Kungsholmen sa...

Det är verkligen ingen fara! Du hade ju rätt. P&K