tisdag 15 september 2009

Jag har tagit körkort!!!

Jag körde med fritt svävande huvud på den tiden

Självklart tog jag det på ett soft datum. Tror det var 010302 så det är tioårsjubileum om bara ett drygt år. Hög tid att boka lokal och börja tänka på vilken bård det ska vara på inbjudningskorten alltså.

Jag klarade på andra försöket för det är bara nördar och plugghästar som klarar på första. Minns tydligt att misslyckandet var 010209. Sen grät jag nonstop Kalmar-Stockholm. Till mitt försvar var jag 20 år. Och vi flög.

6 kommentarer:

Västgötskan sa...

Inte bara svävande huvud. Det var även "babypose" med plutläppar! ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Men det är ju en klassiker! Försöker jobba bort den nu dock.

Ting sa...

Jag kanske tar mitt på din tioårsdag?
Hehe.

C a t r i n e & co sa...

jag har haft ett sådant där stort rosa körkort... minns inte ens datum. maj -95 har jag svagt minne av.

Kaos-Anna sa...

Jag tog det på första. Både teori och uppkörning. Året var 1998.
Jag var varken nörd eller plugghäst.
Bara jävligt grym efter 54 lektioner ;-)

Emma (Tri) sa...

Jag hade också ett stooort. Det försvann tyvärr när min väska stals i Prag 2004. Hade varit lite retrocool att ha det kvar :)... Jag vet i a f datum när det togs - 941222, två dagar innan julafton... Och japp, både teorin och körningen knep jag på första. Jag var inte ett dugg pluggig, bara grymt smart (såklart ;))...

Betänk dock att uppkörning gjordes i en minimal stad i västra Värmland. I den staden fanns det och finns fortfarande inga "vanliga" trafikljus t.ex., bara sådana som fotgängare måste trycka på för att komma över. Och eftersom antalet fotgängare är så få var rödljusträningen inget större träningsmoment :D.