onsdag 30 september 2009

Medelåldern=35

Även om du snart är medelålders

Jag har Googlat lite. Det finns ingen myndighet som bestämmer över medelåldern och alltså inga exakta angivelser om när den börjar. Kanske borde man tillsätta en utredning eller iallafall en liten kommitté? Ska jag ringa Socialstyrelsen och och påpeka den här bristen i det svenska systemet?

En gängse uppfattning verkar vara att den kanske börjar runt 35. Skönt. Men då uppstår en ny fråga - vilket ålderssegment tillhör jag? Unga vuxna tror jag är till typ 24 så det är kört. Jag vet inte varför men mellanungavuxnaochtidigamedelåldern låter lite krångligt.

3 kommentarer:

ingela sa...

kanske är en sådan där mentalgrej? ;) Att man är så medel¨ålders/tant som man känner sig, oavsett ålder

Tove Kungsholmen sa...

Men jag känner mig som 20 ju, då är det lugnt!

Emma (Tri) sa...

Jag håller med Ingela - tror inte det kommer ske ngn drastisk förändring de kommande två åren som plötsligt kommer få mig att känna mig medelålders - ÄVEN om jag då är 35:)