torsdag 22 oktober 2009

Till er som inte fött barn



Nu ska jag inviga er i BB-bindornas magiska värld. Här gäller inte samma referensramar som i mensskyddsvärlden nämligen. Jag har därför arrangerat en liten undervisningsbild.

Till höger ser vi ett paket bindor i storlek "mini". Dessa är att betrakta som blöja, jag uppskattar längden till tre decimeter och tjockleken till en dryg centimeter. Följsamheten är lika med noll. Känslan är tegelstenmellanbenen, alternativt att man har skitit på sig och blivit extremt hjulbent samtidigt.

Till vänster i bild ser vi det som i BB-bindornas värld kallas trosskydd. I världen utanför skulle dessa vara att jämställa med Apotekets klassiska 70-talsbinda. Längden uppskattas till knappa två decimeter och tjockleken till en knapp centimeter. Följsamheten ligger på ungefär 3 på en tiogradig skala.

Ett kejsarsnitt är solklar doping i avslagsvärlden så jag säger lyckligtvis snart hejdå till BB-bindornas värld. Längtar hem till mitt paket franska Libresse från 1996 kallt. Kalle och jag har slagit vad om huruvida dessa kommer gå att använda eller ej. Vad tror ni? 13 års lagring ska de väl klara?

5 kommentarer:

Lotta Siwertz sa...

Jag var inne och tjuvläste efter att ha sett på Facebook att lille Nils Agaton är född. Vackert namn och vilken snygging till kille! Supermycket grattis till er alla 4! Skönt att höra att ni mår bra. Jag ska gå in på din blogg och hålla mig uppdaterad så jag får läsa alla reaktioner från Lovisa och hur du tycker att det är att vara tvåbarnsmorsa... Kram till hela familjen från gamla grannen

Västgötskan sa...

Ha ha! Jag snodde med mig såna till höger (om inte värre..?) från BB när jag åkte hem! Hade inte klarat mig utan dem första veckan. :-D

Men man såg ju verkligen hjulbent ut helt klart.

Ting sa...

Jag hade avslag i tolv veckor.
TOLV jävla veckor.
Med alla tre.

Tove Kungsholmen sa...

Lotta
Åh, vad kul att höra från dig!

V-göt
Jag snodde fem "trosskydd".

Ting
Se stöld ovan för att se min planerade blödningsmängd, nåt annat går jag fan inte med på.

Men snitt är faktiskt solklar doping i avslagsvärlden.

Monica sa...

Hihi, klockrent sagt! Men människa, varför har du Libresse från 1996 hemma? :o