måndag 26 oktober 2009

Vagnspremiär!


Premiäråket!

Kalle var på ett möte och jag satt hemma och mös över att jag skulle få rulla iväg på en premiärpromenad bort till dagis. Satte på Nils hela fleecekitet och gick ut för att hämta vagnen. Det var en sittvagn. Nils är sex dygn gammal. Tough luck.

Tur att man inte har tummen mitt i handen tänkte jag. En timme senare rullade vi mot dagis. Nu är vi trötta. Jobbig natt. Jobbigt att vara liten och sjuk *. Jobbigt att vara vagnstekniker.

* Nu liten och frisk!

4 kommentarer:

Cec sa...

Jag funderar fortfarande på om det tog dig en timme att byta till liggdelen.
Eller om det ingick lokalisering av liggdel, av- & påklädnad samt matning av 6-dagars knyte också?

Tove Kungsholmen sa...

Han sov. Vagnen är liksom inte bara att klicka i som nån himla Teutonia. Detta är Bugaboo och då får man slita sig blå, snittad eller ej. Bra kvinna reder sig själv.

Knaada sa...

Jag behöver en vagnstekniker, har väntat i två veckor på ett nytt hjul men det kommer aldrig. Det ena trillar av konstant och färden kan lätt bli lite bumpig...

Har du tid och vägarna förbi, kanske du skulle kunna ta en titt?

Tove Kungsholmen sa...

Knaada
Visst! Vilken stad? Jag drar på meckarturné i november om du kan vänta?