fredag 13 november 2009

Charlie och Mattias skulle få dit mig

Obetalda räkningar använder jag som anteckningsblock

Kvällens par verkade ändå inte lika blåsta som de flesta andra deltagare, hoppas det går bra för dem. Det har ju tidigare förekommit en del skryt från min sida om min klanderfria ekonomi men ikväll kom jag till en läskig insikt. Jag skulle få skäll av Charlies guppande skägg och Mattias lilla tantmun trots allt. Jag sparar inte mina räkningar.

Vad ska man ha dem till? Kul läsning en regnig söndag eller? Sparar du dina räkningar?

11 kommentarer:

Sus sa...

Jag slänger dem. Men Hjärtat plockar upp och spar i fem (!) år.

Vi kommer aldrig att få en betalningsanmärkning.

Tänkte bara sa...

Inte räkningen, men "kvittot" på att den är betald.

Unknown sa...

Jag spar... Vet inte varför? Jag är räkningsspararfanatiker. Har måååånga pärmar med papper... Usch jag skäms lite... Behöver nog terapi ;-)

Chrissan sa...

Sparar? Nope. kanske skulle elda med dom. Om jag hade en öppen spis vill säga.

Gafflan sa...

Tre års arkivering, sedan i soptunnan.

Anna sa...

Nä, jag slänger på en gång. Eller rättare sagt, jag slänger direkt när de är betalda.

Malinka sa...

Jag brukade spara, lite maniskt sådär. Har alla mina räkningar sedan jag flyttade hemifrån i pärmar på vinden ... Men sedan fick jag höra, senast i våras faktiskt, att det inte fanns någon anledning.

Varför tycker Charlie och Mattias att man ska spara dem? (Jag ska kolla på programmet i kväll, hade jag tänkt. Hann inte igår.)

Lotta sa...

Slänger! Tar ju bara en massa plats hemma .. förstod inte varför man ska spara dem, sa de det? Måste missat den kommentaren isf ..

Malinka sa...

De kanske sa att man skulle spara räkningarna och inte slänga dem innan betalning? ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Blandad kompott i räkningsarkiven.

Malinka
Haha, jo, det kunde de ju ha sagt för en del i det där programmet verkar nästan göra så!
De kanske inte sa det rakt ut men jag tyckte mig märka rynkade ögonbryn när Charlie förstod att killen slängde. Kolla noggrannare du och återkom! Nu blev jag både nyfiken och tveksam till om jag uppfattade rätt...

Therese sa...

Jag blev också förvånad när han sa så, för jag gjorde så förr tills jag hörde av en ekonom att det var helt onödigt. Det enda man behövde spara var kvittot på betalningen enligt honom och det finns ju på internetbanken(om man nu inte är väldigt old fashion och fortfarande betalar räkningar manuellt, vet inte ens hur man får kvitto då, har haft internetbank sen jag flyttade hemifrån)