onsdag 18 november 2009

Tradera goes Lyxfällan?

Det här med att skicka i en bajspåse - ser det inte lite ofräscht ut?

Traderamedlemmar är kanske ett tvärsnitt av människor, jag vet inte och jag vill nog inte veta heller. Häromsistens råkade jag ut för en tjej som på fullaste allvar ville att jag skulle ersätta henne portomässigt för att hon inte hade någon köksvåg att väga min vara på.

Nu dyker den här säljaren upp precis överallt. Vad jag än söker på så säljer hon en sådan. Att vi har samma smak är det ingen tvekan om. Men vad är hon för en filur? Hon bor i Södertälje, är kass på att uttrycka sig och har nu lagt till en lång harang i sina annonser om att hon "inte har nån våg och därför inte kan gissa fraktkostnaden exakt på kronan". Okej. Men hur kan hon ha allt jag ens är lite småsugen på? I alla färger, mönster och storlekar? Det mesta är använt i en månad eller två innan hon "lesnade och köpte en annan färg till sonens Buggabo vagn".

Jag är kanske bara en fördomsfull morsa som inte har barn vagns förrådet fullt med pryttlar men hur har människan råd med dessa eviga förlustaffärer?

5 kommentarer:

Nina sa...

Men du! Nu har du klagat två gånger senaste dagarna på särskrivning och så kommer detta: barn vagns förrådet...

Tove Kungsholmen sa...

Nina
Det var lixom meningen jueh! ;)

Anonym sa...

Oj oj oj. Jag hade kunnat svara en hel massa om den där mamman. Men nej, jag väljer att vara tyst som en mus. Men det var ju en jäkligt smart ide att skicka i bajspåse. Ofräscht men smart. Att jag inte tänkte på det...jag som pysslade som fan med att göra egna kuvert av dotterns ritpapper...bajspåsar har jag ju i mängder.

Men få inga ideer nu - Jag bor inte i Södertälje.

Malinka sa...

Du har redan svarat – hon har inte råd. I alla fall inte så att hon har pengar över till en enkel hushållsvåg.

Bajspåsar är väl ... okej. Om de inte är använda. Men jag brukar slakta vanliga plastpåsar och tejpa som en galning. (Undrar vad mina köpare säger om mig. :-o)

Tove Kungsholmen sa...

Lennart
:D Du är rolig!

Malinka
Sant!