tisdag 26 oktober 2010

Uppdatering om dieten

Bilden är inte arrangerad, jag har alltid lite fräscha grönsaker till hands

Efter 1,5 vecka mätte jag midjemåttet och det hade inte hänt ett jävla dugg. Så vad gjorde jag? Drabbades av ett sjuhelvetes jävlar anamma och körde ännu hårdare? Nej. Inte precis. Jag åt pizza till lunch och bullar till middag. Gissa vad mitt största problem med det var? Att jag hade misslyckats? Nej. Det var hur jag skulle mörka bullätandet för Kalle. Jag hade alla möjliga förklaringar till vart bullarna hade tagit vägen: Det var Nils. Hasse Aro sprang in och tog dem. Jag råkade dammsuga upp dem. Som tur var bakade Kalle ännu fler bullar och märkte inte hur många som hade försvunnit.

Igår började jag om. Det känns tungt nu. Den där sköna motivationen och "det är ju kul att räkna kalorier" inställningen har liksom försvunnit...

4 kommentarer:

Madlar sa...

Visst är det bra att man alltid kan börja om? Ett ofta använt system även hos mig :)

Anonym sa...

Något som har funkat jättebra för mig är Zone. Jag tycker att Atkins länns lite för tufft och onaturligt, men Zone är inte så hardcore. Jag har inte varit hungrig. Den ända nackdelen är att det krävs lite mer planering och man måste ta mig sig lite snacks och så. Jag har gått ner 3 kg under 3 månader, men det som har varit viktigt för mig att midjemåttet har minskat. Så idag blir det shopping och nya kläder, inser att det inte är så snyggt att dra skärpet åt så hårt... (Vill inte låta jobbig - snart kan du ha samma problem! :-))
Här är i alla fall en lista med Zone blocks och hur man sätter ihop måltider i fall du vill kolla:
http://www.getzoned.com.au/files/GZ_food_block_list.pdf

Ha en bra dag!
Stina i Tyskland

Chrissan sa...

Du är inte ensam om att falla ifrån...
Men jag har börjat tröttna å det, att börjsa om och om igen.
Varför ska det va så jäkla svårt att hålla sig till det man bestämt????

Fyra nyanser av rosa sa...

Jag är lite på G. Med cyklandet men det lär väl upphöra snart..