fredag 5 november 2010

Vad äter ni till fredagsmys?

Det är laxrom i burken, inte nån simpel stenbitsrom

Ursäkta rubriken, den ger mig rysningar men jag kom inte på nåt bättre.

Hos oss varierar fredagsmyset* men det är inte helt ovanligt att det inbegriper alkohol för min del. Min kära man har ett annat förhållande till spriten han. Ostbågar är också ett stående inslag men idag har jag inte köpt några, har hört att det inte är nyttigt? Mitt fredagsmys för kvällen ser ni ovan. Vad kör ni ikväll?

* Förresten, är fredagsmys det man äter eller det man gör?

8 kommentarer:

absolutjohan sa...

Fredagsmys är ett svärord hos mig.

absolutjohan sa...

Fredagsmys är ett svärord hos mig.

Johanna sa...

Jag är lite allergisk mot "fredagsmys". Men vi körde blandat i stekpåse och snart kör vi snusklubbor ;)

House Of .... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ting sa...

Vad är det för fel på fredagsmysordet?
Jag gillar det.
Härligt Svensson!
Fredagsmys är nog både det man äter och det man gör.

Ikväll fredagsmysar vi med Ettans hasselnötscupcakes och Chucky-maraton.

Nipe sa...

Fredagsmys hos oss är popcorn i soffan. Barnen äter popcorn, maken dricker nån öl och jag brukar fastna på chips, eller choklad. Oftast sitter dock varken vi eller barnen kvar i soffan, ingen av oss gillar Idol ;)

Sus sa...

Jag tycker det är synd att inte göra fredagarna till ngt trevligt.

Vad man kallar det för, spelar mindre roll.

Ting sa...

Jag missförstod dig då!
Men länken ligger kvar ändå. :)