fredag 31 december 2010

Fiskpinnar i brödrosten

Kökschef: Tove, Stylist: Lovisa

Jag har ju ett mikroskopiskt matlagningsintresse och gillar heller inte att stöka ner i köket under matlagningen för då måste jag dessutom diska och städa. På sistone har jag funderat på om det är ett vinnande eller förlorande koncept att köra fiskpinnarna i brödrosten. Igår bestämde jag mig för att testa. Kan meddela att fiskpinnarna blev à point som man säger i Frankrike.

Funderar nu på om brödrosten kan vara rätt metod för att utveckla mitt matlagningsintresse en aning. Just ikväll tror jag ändå att jag lämnar över matlagningen åt Kalle. För gästernas skull.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Fast "ner-sölandet" bör ju vara konstant. Dvs minskar du det du ser, borde du öka det smutsiga du INTE ser (dvs inuti brödrosten)? ;-D

Nipe sa...

Haha, vilken idé! Läste en blogg nån gång om en tjej som lagade mat i kaffekokaren. Verkar ju helt meningslöst, det är ju tiden man inte vill lägga på sånt mög som matlagning. Gott Nytt förresten

Tove Kungsholmen sa...

V-göt
Gick väldans bra i brödrosten och den kan man ju ändå inte diska tänker jag.

Nipe
Såg den en gång för längesen också, helt galen. Gott nytt år!