onsdag 22 december 2010

Vuxenpoäng i jul

I år är första gången i hela mitt liv jag firar jul utan mamma. I morse lämnade båda mina föräldrar Stockholm för att fira jul utomlands på varsitt håll. Det känns lite konstigt faktiskt och jag kan inte låta bli att se en symbolik i det hur fånigt det än är. Medan jag ser på folks statusrader på Facebook hur de lämnar stan och åker hem till mamma/pappa/släkten så sitter jag kvar här, högst tillfälligt föräldralös. Symboliken ligger alltså i att det väl är dags att växa upp nu, även för mig. Wish me luck!

3 kommentarer:

Den Anonyma sa...

Det är dags. Inse att du är färdigcurlad nu.

Gafflan sa...

Tove, det kommer att gå bra, känns lite konstigt till att börja med men det går över! Jag har inte firat med min mamma på över 20 år.
Ha en riktigt God Jul.
Kram

Tove Kungsholmen sa...

DA
Kan du inte ordspråket? En gång curlad - alltid curlad. Men man kan ju vara vuxen och lite curlad samtidigt tänker jag.

Gafflan
Tack och god jul till dig med!