måndag 31 oktober 2011

Halloweenhelvetet

Ända sen i fredags kväll har det ringt oavbrutet på vår dörr. Ikväll fick jag nog, det rann helt enkelt över. Nils har svårt att somna och Kalle sitter vid hans säng. Jag ligger i sängen med feber efter en lång och tuff dag på jobbet. När det för andra gången på kort tid tokringer och bankas på dörren går jag för att prata allvar med ungarna. När jag öppnar är det ingen där så jag vrålar rätt ut i mörkret "Vad fan sysslar ni med ungjävlar?" Då ser jag att de gömmer sig bakom grannens häck så jag hojtar att jag ser dem och att de ska dra åt helvete.

Nu får vi se vad utgången blir - en nergeggad ytterdörr eller rykte som områdets satkärring och inga fler påringningar.

14 kommentarer:

Nina sa...

Fy dig, man kallar inte barn för ungjävlar!

Västgötskan sa...

Som sagt, tack gode gud att jag bor på landet! :-P

Elin - Bondmora sa...

...jag instämmer med Västgötskan!

Tove Kungsholmen sa...

Nina
Says who? Om de plingar 73 gånger samtidigt som de sparkar på dörren, dessutom under en tid på kvällen då små barn sover så gör jag det och det tycker jag att man får. Vad du tycker skiter jag i.

V-göt och Elin
För en gång skull är jag avis!

Anonym sa...

Hoho. Om några år kanske dina barn springer runt o ringer på dörrar och säger: bus eller godis? Tänk på det....

Nina sa...

Uppenbarligen brydde du dig om vad jag tyckte eftersom du skrev ett så utförligt svar, men varför avsluta med att skriva så fult på slutet?
Visa vänlighet och du får vänlighet tillbaka. :)

Miss F sa...

Vi fick dörren äggad. Kan jag säga att jag hade lust att gå och ägga ungjävlarnas dörrar på natten. Fy fan. Bus eller godis, visst. Men någon jävla måtta får det väl vara?!

Tove Kungsholmen sa...

Anonym
Det kanske de gör men jag kommer att lära dem att göra det med hyfs, inte genom att tokplinga och sparka på folks dörrar.

Nina
Nej, jag bryr mig inte om dig hur mycket du än verkar önska det.

Miss F
Håller med dig, det låg krossade ägg utanför grannens dörr här med. Skitungar var ordet. Man undrar ju vad föräldrarna säger till dem.

Nina sa...

Kan inte påstå att jag önskar det men det är tråkigt när någon inte bryr sig om sina medmänniskor, har ovårdat språk och en kall attityd.
Det du gör mot andra kommer tillbaka mångfalt, både gott och ont.

Tove Kungsholmen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tove Kungsholmen sa...

Men vad fan, att kalla ouppfostrade ungar för ungjävlar är väl knappast att jämställa med att inte bry sig om sina medmänniskor generellt?

Nu är det här ju en öppen blogg men jag undanber mig vidare moralpredikningar fån dig. Du kan säkert hitta andra bloggar som passar dig bättre.

Nina sa...

Återigen ovårdat språk, tråkigt.
Och nej den här bloggen stannar jag nog på, den passar mig :D

Tove Kungsholmen sa...

Klart du får stanna men jag blir lite orolig för din moral Nina. Om en blogg skriven av någon som har ovårdat språk, kall attityd och inte bryr sig om sina medmänniskor passar dig så betyder det ju att du gillar det (och antagligen är likadan själv). Varmt välkommen hit!

Z sa...

Hahahahahaha! Du kan lära dina barn vad du vill, men när de går där i en grupp på 5-6 andra små trickortreatare så skiter de blankt i det och gör som alla andra. Sätt upp en skylt vettja nästa år där det tydligt framgår att du inte vill ha besök. En bild eller text, från typ 6 år kan de ju läsa. Fast å andra sidan skulle jag aldrig gå tillbaka till en hysterisk tant som skriker på mig om jag vore trickortreatarna så du kanske inte behöver oroa dig....