måndag 5 mars 2012

Hur mycket kaffe dricker du?

Vi kanske borde sluta ses såhär. Men vi kan väl vara kompisar?

Förr drack jag ca tre koppar om dagen. Nu vet jag inte men det är garanterat mer än så. Tunga tentaperioder har gjort sitt och jag har blivit en riktig kaffemoster. Men när dricker man för mycket kaffe? Finns det nån magisk gräns? Ska jag vara orolig om det är så att jag dricker t.ex. sex koppar om dagen? Är jag helt normal? Ska jag skriva till Bullen? Finns Bullen ens kvar?

Hur många koppar får du i dig på en dag?


(Och oroa er inte för att jag förstör måndagskvällen med kaffegrubblerier. Det här är ett tidsinställt inlägg. Just nu sitter jag med mina vackra vänner och dinerar på en av stans bättre restauranger. Kanske bokar vi en lyxig weekendresa också.)

13 kommentarer:

Sus sa...

Två. Fast just nu inga då kaffemaskinen är på lagning.

Klankis sa...

Sjukt mycket kaffe. Första koppen får jag serverad bredvid sängen. Andra tar jag medan jag gör mig i ordning. Sen brukar jag ta en när jag kommer fram till jobbet. Sen rullar det på så. Jag har nog ett beroende?

Anonym sa...

För mycket kaffe?! Kan man få det? Jag får nog i mig en 6-7 koppar om dagen och då snackar vi inte kaffekoppar som på gamla kafferep utan muggar...
Det är det första jag gör på morgonen när jag stiger upp på helgerna, på veckodagarna sansar jag mig och tar den första (dubbelmuggen) på jobbet. Sen rullar det liksom bara på.

Hoppas middagen på finkrogen smakade och att det blev en weekend inbokad!

Nipe sa...

Noll just nu. I perioder mellan 3 och 5.

Åsa Hellberg sa...

Numera tre. Under frukosten. Det är det enda. Jag har jobbat på Gevalia som produktchef och då drack jag betydligt mer.
Jag kan inte sova om jag dricker mer eller senare nuförtiden ...

FIA FIT sa...

Tre men dricker nästan bara koffeinfritt eftersom jag blir för speedad annars ;-)

FIA FIT sa...

Tre men dricker nästan bara koffeinfritt eftersom jag blir för speedad annars ;-)

Anna sa...

en-tre.
beroende på vakengrad.
kombinationen socker och koffein är inte lyckad på mig.
för mycket torde vara när magen säger ifrån eller?
eller typ när familjen klagar.
lite så.

Malla sa...

3-4 koppar må-fre, på helgen inget om vi inte får besök eller besöker ngn.
Jag tycker inte om kaffe men inbillar mig att jag blir piggare och eftersom det är så äckligt s blir jag inte sugen på att proppa i mig ngt annat efter en kopp.

Anonym sa...

Kaffe är gott men har tyvärr dålig påverkan på kroppen. Försök, när tentaperioden är över, att minska antalet koppar. Jag har dragit ner antalet koppar drastiskt sedan jag började dricka vetegräs. Vetegräs kanske inte är det godaste men har otroligt positiv effekt på kroppen. lycka till men tentamen!

Karin sa...

den dagen jag ser Tove börja dricka vetegräs kommer jag bli riktigt orolig.. :)

Tove Kungsholmen sa...

Många som dricker en del ser jag. Och ni är ju både smarta och snygga.

Karin/yogamala
Tror Karin har en poäng. Men jag ska googla det nu.

Anonym sa...

Ja, Karin känner dig... hahhaaa! Som sagt det är inte gott men gör gott...och man vänjer sig. Drick ett glas varje morgon i en dryg vecka och se vad som händer. Jag har hittat pulver på Konsum under märket Naket. Lycka till och lite kaffe är ju alltid finfint!