onsdag 15 december 2010

SL - makes people walk



Jag ska egentligen inte klaga på pendeltågen för jag måste ju inte åka varje dag år ut och år in men den här hösten har det blivit åtskilliga pendeltågsrelaterade timmar och funderingar. Idag var visserligen en extrem dag med flera "olyckor" men även utan den typen av tragedier är pendeln ofta en sorglig historia. Under den senaste veckan har jag räknat till följande fel: vagnfel, signalfel, växelfel, brist på spårutrymme och generella förseningar utan närmare specifikation.

Antar att det är en vanesak. Numera uppskattar jag enkla saker som att det finns chaufför eller att bussen håller hela vägen när jag åker innerstadsbuss. Ungefär så tacklar väl vana pendlare tågproblemen också.

När jag blir pensionär ska jag bli landstingspolitiker. Känn flåset i nacken Christer G.

5 kommentarer:

Teresia sa...

Varför tar du inte pendelbussen som gâr mellan KI solna och KI Huddinge? Det var den som räddade mig dâ jag hade föreläsningar där ute pâ vintern. Det är mkt lättare att ta sig till KI solna med buss än att ta pendeltâget ut till Flempan (jag bodde vid St Eriksplan dâ, sâ inte alls lângt för mig iof). Det är dessutom mkt trevligare att sitta pâ en varm buss med en kaffe och lyssna pâ musik än att vänta pâ ett pendeltâg som är försenat.

God Jul.

Fredrik sa...

Skön rubrik:)

Fredrik sa...

Men till KI går du väl till?
Jag brukade promenera hem o tebax när jag bodde i Solna och pluggade vid Odenplan, perfekt liten prommis:)
Sprang till och med en gång på fyllan för att jag inte fick nån taxi...men sen är jag ju inte riktigt frisk heller:)

Potatishäxan sa...

Skitbra slogan - ska ge den till Skånetrafiken. De kan byta ut sin "Nu blir Skåne ännu snabbare" mot "Skånetrafiken - makes people walk". För här är det rena katastrofen.

Tove Kungsholmen sa...

Teresia
För att det skulle ta ännu längre tid, jag bor inte precis granne med KI Solna tyvärr. Annars är bussen bra! :)

Fredrik
Från KI Solna går jag ofta hem eller åtminstone en lång del av vägen, har jag bråttom åker jag. Till KI Solna åker jag definitivt, är alltid sen på morgonen...

Poptatis
Do it! Den de har låter ju hemsk.